CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, December 31, 2008

Let Bygone Be Bygone?? ek??

Hmmmmm..the 1429hijra was ended n the new 1430hijra already coming. Lots and lots of story are recovered in past whole year.. But the stories are not alwayz happily ever after hehehe =p (such as cinderella,puteri salju and so on)..I'm gonna makes my english will become manglish again & full of brokeng [broken + english]..


Bercerita tentang past story, banyak kisah menarik sepanjang tahun 1429h ni ataupun lebih & sangat dikenali sebagai tahun 2008. Pulang ke kampung halaman hampir sebulan lamanya..terdengar cerita-cerita warga desa yang agaknya jarang diambil pusing oleh orang ramai. Isu paling menarik adalah berkaitan harga getah. Orang2 kampung & saya yang juga budak kampung agak terkesan dengan situasi tersebut. Mana tidaknya, hampir 85% penduduknya memiliki kebun getah sebagai nasi periuk utama. Hmm, bayangkanlah RM4 per kilo getah turun mendadak dalam masa yang sangat singkat hinggalah mencecah angka RM0.80 per kilo getah.

Kapitalis? sosialis? dan beberapa sistem lain yang agaknya berat jika nak berkongsi dengan jiran-jiran tentang bobroknya sistem yang telah kita guna.


Maka kedengaranlah suara-suara yang negatif dan juga tak kurang positifnya. Terasa tersangatlah lucu bila terdengar suara-suara sumbang yang berkata "haa tengok!! apa yang PAS dah buat..", "laen kali pangkah PAS lagi..kan dah turun harga skrap(susu getah) tu..". tak kurang juga berkata.." ni semua sebab hega skrap dunia merosot dengan mendadakla tu sebab tu skrap kita turun jugak"..ada juga yang berkata " hmm,kita dah rasa hega skrap mahai dulu.. sekarang ni hega turun,biasa la tu" [memang bagusla mak cik yang cakap tu].


Sekadar mendengar dan mengiyakan kadang-kala menambah-nambah apa yang kurang tentang isu ni. Harga barang meningkat dan harga getah menurun. Eventhough harga minyak menurun tetapi ia tidaklah banyak membantu penduduk kampung. Beberapa hari lagi untuk merayakan Aidil Adha, suasana tidaklah semeriah tahun-tahun yang lepas. Ala kadar tetapi banyaklah pula lembu yang dikorbankan tahun ni. Alhamdulilah, berkat niat melakukan korban dapat membantu banyak yang kekurangan. Harga getah turun hampir 2 bulan yang lalu dan kini khabarnya naik sedikit demi sedikit. Alhamdulilah bolehla orang2 Jeneri & orang-orang yang bergelar penoreh getah lain bernafas panjang sedikit.


Peristiwa Tragedi Tanah runtuh di Bukit Antarabangsa dan banyak kawasan lain [Akademi Islam tak ketinggalan], banjir di Pantai Timur hu3 dan tak kurang juga hujan yang agak berlarutan di negeri-negeri lain. Ujian, Test, Exam dan sebagainya kepada hambaNya yang sering terleka dan tak kurang juga tidak tersedar pun.

Apa-apa pun tahniah kepada saya, Nur Hidayah bt Abdullah sebab berjaya menghadapi ujian yang agak menggugah kesabaran. Walaupun mudah dek kata orang, tetapi agak sukar bagi yang tidak mencapai status ketinggian yang mencukupi untuk membawa sebuah motor yang bergelar EX5 dan KRIS lama yang tersangat la berat..dan akhirnya Alhamdulillah,yang saya idam-idamkan selama ini dan telahpun berada dalam genggaman saya =p
Tahniah-tahniah!! Insyallah..mari kita bersama menjadikan Tahun Baru Hijrah 1430 ni, tahun untuk lebih berusaha dan terus berusaha sehingga tercapai apa yang kita mahukan. Apa yang baik kita jadikan pedoman dan yang kurang baik dijadikan sempadan untuk di jadikan pembaris pada masa hadapan so..never let bygone be bygone. Kerana pengalaman lampau berharga pada masa hadapan okai!!

I love myself, my DEEN, my family, my friends, my PMIUM, my hometown AND u too =]

++ KERANA KITA INSAN BIASA++

Thursday, December 25, 2008

Apabila anak tekak terasa loya..hu3

Sekali..
dua kali..
saya tidaklah berapa perasan..
hmm, apabila keempat kalinya..sudah terbayang objektif jalan ceritanya=p

Inilah kali pertama saya menonton cerita "kartun" yang agak keterlaluan. Tidaklah pelik kalau saya katakan inilah sebenarnya perangai Yahudi yang jiwa mereka sering dahagakan darah insan yang bernama MUSLIM!!

Lihatlah sahaja serangan bertubi-tubi yang dilancarkan kepada rakyat Palestin yang hampir seminggu lamanya hingga hampir ratusan nyawa ditarik secara suka-sukinya, kerosakan, kemusnahan yang tak terkira dibilang dengan jari yang sepuluh. Malahan kita yang mendengar setiap hari pun kadang-kala sudah "immune" dengan peel Yahudi laknatullah ini.

HAPPY TREE FRIEND??

Kalau sahabat-sahabat tak percaya cuba buka website @ you tube n tontonlah cerita kartun2 yang comel tetapi tersembunyi sesuatu didalam jalan ceritanya. Juz taip "happy tree friend"@ masuk ke websitenya www.happytreefriend.com. Karekter-karekter kartunnya sangat comel..mudah menarik minat sesiapa sahaja tetapi =<.

Berobjektifkan darah dan kematian dalam setiap episodnya membuatkan kepala saya pening dan tak terdaya menontonnya. Tak sampai 10 jalan cerita yang saya tonton, semuanya memualkan dan memeningkan kepala. Yahudi..begitulah diajarnya anak-anak mereka supaya terbiasa dengan darah terutamanya darah-darah Muslim.

So...Teenage Mutant Ninja Turtle is better!!! he3

p/s : sesapa yang kuat & kental jiwa sanubarinya sahaja yang boleh tonton kartun ni..