CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, March 1, 2008

Aku & Engkau..

Sejak kebelakangan ini, kerapkali sahabat-sahabat menegur saya akan perubahan yang berlaku.. ada yang juga tidak kurang bertanyakan bagaimana keadaan saya sekarang.Hairan menjengah di minda saya.Apakah sebenarnya yang berlaku..

Saya bersyukur kerana walaupun kekeliruan yang berlaku masih ada sahabat-sahabat yang mengambil berat ke atas diri saya. Tidak kira senang atau susah, masih ada yang sudi menerima diri saya seadanya. Walaupun kadangkala hidup ini bukanlah semudah yang di jangka tetapi berkat sokongan & dorongan sahabat yang berada di landasan perjuangan yang sama memberi kekuatan serta inspirasi untuk terus thabat dalam apa jua keadaan..

Pernahkah anda semua mendengar ukhwah kulit bawang??
Saya pernah mendengarnya, tapi entah berapa kali saya sendiri pun tak terkira..Entahlah, saya sendiri pun tidak dapat mengungkapkan makna yang tersirat di sebaliknya..ya, mungkin, atau tidak saya merasakan semuanya pernah berlaku dalam hidup kita sehari-hari.

Mafhum ayat Allah dalam surah al-Hujurat : 10
"Orang-orang beriman itu sesungguhnya bersaudara. Sebab itu damaikanlah (perbaikilah hubungan) antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, supaya kamu mendapat rahmat. "

Saya tidaklah berniat untuk berbicara panjang mengenai hal ini, cukuplah sekadar kita ketahui bahawa sentiasa ada sahabat-sahabat yang menyayangi serta mengasihi kita seperti saudara mara mereka sendiri & juga pentingnya orang yang berada di sekeliling kita..kerana merekalah banyak pengalaman serta iktibar yang kita perolehi untuk kita terus survive di muka bumi Allah yang fana' ini..

Terima kasih sahabat-sahabat..

0 comments: