CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, July 1, 2008

Nilam Puri!!!..I'm back!!

Alhamdulilah..bersyukur saya dipilih Allah untuk menikmati keindahan Kelantan selama seminggu ini. Bersama lebih 40 orang sahabat-sahabat dari KL & MPP JTK NP dengan membawa satu misi penting iaitu (fuhh nampak cam misi yang berbahaya jer) untuk sama-sama menjayakan MHS di Nilam Puri..

Terubat kerinduan di hati melihat keadaan di sekeliling..suasana yang masih seperti setahun lalu, jalan utamanya yang sesak dengan kenderaan, Masjid Kg Laut yang masih berdiri kukuh, gerai-gerai makanan panas masih kedapatan disana tetapi deretan gerai makanan terutamanya gerai Mokheng dah diruntuhkan. Masjid Nilam Puri yang mengalami sedikit perubahan & menjadikannya lebih luas untuk menampung jumlah jemaah yang semakin ramai.

Berlaku perubahan yang agak baik dari aspek infrasruktur APIUM NP. Pelbagai projek yang telah dijalankan & sedikit sebanyak dah merubah lanskap Nilam Puri. Perubahan yang bagus & khabarnya akan berlaku lebih banyak perubahan..Untuk pengetahuan semua sahabat x-NP, sebuah bas UM dah kedapatan disini..alhamdulilah satu nikmat kemudahan untuk adik-adik disini.

Tidak kurang juga dengan tenaga pengajar tetap APIUM NP yang masih 'maintain' seperti dulu. Ustaz Shukri, Ustaz Hazrul, Ustazah Fatimah, Ustaz Alwee, Ustaz Nasr Faroq, Ustaz Hassan.. kesemuanya menimbulkan kenangan yang nostalgik setahun yang lalu..indahnya Nilam Puri.
Pak cik guard & kak guard masih orang yang sama. Setia menjalankan amanah tugas dari dahulu hingga sekarang tanpa rasa jemu & bosan..

Begitulah sedikit sebanyak mengenai suasana Nilam Puri yang amat berbekas dalam hati saya. Moga keizzahan bumi tarbiyah yang pernah saya duduki selama 2 tahun lalu memberi kesan yang sama malahan lebih kepada adik-adik baru warga APIUM Nilam Puri sesi 08/09 pada kali ini..

Salam dari Kelantan..
Selasa, 1 Julai 2008,
11:07 am, BS 15,
APIUM Nilam Puri..

"JADIKAN IA SEBAGAI RUJUKAN & BUKAN SEBAGAI KENANGAN"

0 comments: